L’Oréal Paris Elvive Extraordinary Oil in Cream Review

loreal-creme-oil-recensione-review

Two months ago I received a sample of the “new” l’Oréal Paris Elvive Extraordinary Oil in Cream and I was super happy because the Extraordinary Oil has been one of my favorite drugstore hair products for years. I did a quick research and *surprise* it was actually launched 2 years ago but apparently not in Italy. As for Origins, better late than never.

It’s a thick cream you need to apply after the shower on your wet hair and leave it there doing its job. To me it does a really good job: it’s not sticky, leaves my hair soft my hands not oily\dirty.

I still wash my hair with shampoo AND conditioner, I’m not using this product as a “leave-in conditioner” but as a “cream hair oil” as it’s supposed to be. 🙂

It costs around 10€\100ml and it’s a good option if you can’t afford expensive hyped oils such as Gisou or Ouai.

 

SHOP THE POST

 

Due mesi fa mi avevano dato un campioncino del “nuovo” Olio in Crema Straordinario di L’Oréal Paris e mi sono subito esaltata perché l’Olio Straordinario è uno dei prodotti economici per capelli che raccomando più spesso. Ho fatto una ricerca veloce e ho scoperto che *sorpresa* in realtà è stato lanciato ben due anni fa, ma non in Italia. Come per Origins, meglio tardi che mai!

Questo olio in crema è a tutti gli effetti una crema, che va applicata dopo la doccia sui capelli umidi e lasciata lì, senza risciaquo. Su di me ho visto buoni risultati: non appiccica, non lascia le mani oleose e i capelli sono soffici. In più ne basta una quantità minima.

Personalmente lo uso dopo lo shampoo e il balsamo, non al posto del balsamo, come ho letto in alcune recensioni, proprio come se sostituisse il classico olio. 

Costa circa 10€\100 ml ed è un’ottima alternativa ad oli più costosi, come Ouai o Gisou.

 

Follow on Bloglovin

Follow: