I’ve got a new interior obsession: tiny – GENIUS – houses!


tiny-house-glass-david-latimer-outdoor

tiny-house-glass-david-latimer-bathroom

tiny-house-glass-david-latimer-living-room

tiny-house-glass-david-latimer-nigh-open-space

 

tiny-house-alaska

 

I’ve got a new interior obsession: tiny – GENIUS – houses! I’ve been spending many hours browsing on YouTube tiny houses tours and I need to share my favorite with you all. This summer has been very stressful for me and not much has changed yet. I’m really struggling with University (exams, thesis..) and the anxiety linked to it. I wish I could go and live for a while in a little city far away from here, with no social media, no humans (lol) and my dog. This is the kind of life I’m craving right now and I feel a bit happier when I watch these videos. 🙂

The first one was designed by David Latimer, founder of New Frontier Tiny Homes, who shared his project here.

The second one was designed by Ana White, who shared her project and considerations on her website, here. This house has an elevator bed and genius hacks (she must have done an internship at Ikea. 😀 )

Do you feel the same cozy feeling I feel when I watch these tours?

 

// Ho una nuova ossessione: piccole case costruite e arredate in modo GENIALE! Quest’estate è stata molto stressante e la situazione non è migliorata per ora. Sto davvero facendo fatica con l’Università (esami, tesi di laurea) e il pacchetto di ansie legate al processo di dare un esame, avere a che fare con certi professori, scadenze e aspettative. Anche se sono inchiodata qui a studiare, c’è una piccola parte di me che vorrebbe staccare completamente e andare a vivere lontano, con il mio cane, senza social media e interazioni umane (lol). Questo è il tipo di vita che vorrei in questo momento e guardare questi tour mi distrae dalla realtà e mi fa stare un po’ meglio, quindi ho pensato di condividere con voi i miei preferiti.

La prima casa è stato progettata da David Latimer, fondatore di New Frontier Tiny Homes, che ha condiviso foto e concept qui.

La seconda è stato progettato da Ana White, che ha condiviso il progetto sul suo sito, qui. Questa casa ha un letto mobile!! Sono convinta che Ana abbia svolto un periodo di tirocinio da Ikea, perché riesce a sfruttare lo spazio benissimo.

Vi piacciono queste casine? 🙂

 

Follow on Bloglovin

Follow:
Image credits: Ana White and David Latimer websites.